Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArcilla, René V.
TitelSand Face: Humanism after Antihumanism
QuelleIn: Educational Theory, 65 (2015) 6, S.655-664 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-2004
DOI10.1111/edth.12140
SchlagwörterHumanism; Philosophy; Art; Education
AbstractHave the critiques of humanism of the 1960s and 1970s buried this idea once and for all? Or is there a way that humanism can absorb some of this antihumanist thinking and thereby renew itself? Drawing on writings of Michel Foucault, Charles Taylor, Friedrich Nietzsche, and Martin Heidegger in order to illuminate artworks by Robert Smithson and Hans Holbein, René Arcilla argues for a revised idea of the human that is rooted not in some authentic, essential identity of ours, but in an unruly language in which we all participate. He suggests that educatively cultivating a society that appreciates the Human language could be the aim of humanism in our time. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Theory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: